ЕКОЛОГІЧНИЙ СЛІД ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

Автори:

Приходько Анна

Сумський державний університет,
м. Суми, Україна

eremenko982@ukr.net


Сторінки: 52-59

Мова оригіналу: англійська

https://doi.org/10.21272/1817-9215.2024.1-05

Анотація:

 

Стаття присвячена вивченню екологічного впливу електронної комерції на навколишнє середовище, а також дослідженню теоретичних аспеків встановлення та застосування цілей сталого розвитку в секторі електронної комерції. В рамках роботи проведено аналіз зростаючої тенденції досліджень цифрових бізнес-моделей з урахуванням трьох основних цілей сталого розвитку. Актуальність проведення дослідження обумовлена швидкими змінами у світі, на які необхідно реагувати для забезпечення майбутнього покоління. Використано такі методи дослідження як абстрагування, синтез, емпіричні методи дослідження, ресурсну базу інформаційної платформи Scopus, метод порівняння, графічної інтерпретації, а також використано програму VosViewer. В статті було розглянуто основні думки науковців стосовно електронної комерції. Показано бібліографічний аналіз з наукометричної бази даних Scopus. Було досліджено взаємозв’язок «e-commerce» and «sustainable development». Було показано залежність користувачів Інтернету в часі від користувачів соціальних мереж у часі з 2012 по 2022 роки. Ця залежність була показана в контексті зростання цифрових продажів, що в свою чергу відображає тенденції в електронній комерції, де відбувався паралельний розвиток користувачів Інтернету та соціальних мереж. Згідно графіку наведено рівняння прямої залежності та визначено коефіцієнт множинної детермінації - R2. Окрім цього, визначено підвищення продажів товарів по всьому світу, з екологічною доставкою та екологічною упаковкою. Впровадження екологічно чистої упаковки та доставки не лише сприяє збереженню навколишнього середовища, а й позитивно впливає на імідж компанії, роблячи її більш привабливою для клієнтів, які підтримують сталість та екологічну відповідальність. Також, було показано оцінку екологічно чистих альтернатив для упаковки для електронної комерції серед покупців і визначено, що люди готові платити більше за екологічну доставку. Результати дослідження дозволяють керівникам компаній та покупцям дотримуватися цілей сталого розвитку.

Ключові слова: 
електронна комерція, сталий розвиток, інтернет-магазини, цифровізація, цифрова трансформація, екологічна упаковка та доставка.
Посилання
1. Law No. 675-VIII of 2015. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/675-19#Tex
2. Schieferdecker, I. (2012). Trustworthiness of open source, open data, open systems and open standards. Proceedings - International Computer Software and Applications Conference. https://doi.org/10.1109/COMPSAC.2012.104
3. Shlapak, A.Yatsenko, O.Ivashchenko, O.Zarytska, N.Osadchuk, V. (2023). Digital transformation of international trade in the context of global competition: technological innovations and investment priorities. Financial and Credit Activity: Problems of Theory and Practice, 6 (53), 334–347. https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.53.2023.424
4. Dagli, A.Dogan, S.Ö. (2023). e-Commerce Return Processes and Data Analysis in Logistics. International Journal of Computational and Experimental Science and Engineering, 9, 340-345. https://doi.org/10.22399/ijcesen.1346329
5. Tovkun, L., Perepelytsia, M., Maryniv, N.Ovcharenko, A. (2023). International experience of e-commerce taxation and its application in Ukraine (legal aspect). Revista Juridica Portucalense. https://doi.org/10.34625/issn.2183-2705(34)2023.ic-05
6. Dyma, O. (2015). State and advantages of e-commerce in Ukraine. Economic Annals-XXI, 1-2(2), 63-66. https://ea21journal.world/index.php/ea-v148-16/
7. Kushnirenko, O., Gakhovich, N. (2021). European green course in Ukraine: opportunities and implications for industry. Ukrainian Society, 4(79). https://doi.org/10.15407/socium04.046
8. Vorobyov,, Zaitsev, Yu. (2015). Innovative mechanism of citizens' participation in the formation and implementation of the state environmental protection policy: Interactive register of ecological problems of Ukraine / Environmental problems of modern times and ways to solve them: Materials of the 1st regional scientific and practical conference.
9. Moroz, V., Kozhuhar, O. (2023). Global transformations of public administration: the role of the manager in change management processes. Modernization of the domestic legal system in the conditions of global integration. Materials of the 4th international scientific and practical conference, 111-114.
10. Vorobyov, S. (2020). Digital infrastructure in environmental protection: technological and legal aspects. Bulletin of the national academy of public administration under the president of Ukraine, 4 (99), 93-98. https://doi.org/10.36030/2310-2837-4(99)-2020-93-98
11. Chen, M., Rabia, B. (2022). Role of e-commerce and resource utilization for sustainable business development: goal of economic recovery after Covid-19. Economic Change and Restructuring, 55, 2663-2685.. https://doi.org/10.1007/s10644-022-09404-5
12. Yuna, D., Ruixin, Z., Huaixi, S., Lu, Z. (2022). Development and Influencing Factors of International Trade in Digitally Deliverable Services. Frontiers in Psychology, 13. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.908420
13. Pradap, A., Alisherova, Z. (2023). Green Logistics and E-commerce. Proceedings of 3rd IEEE International Conference on Computational Intelligence and Knowledge Economy, ICCIKE 2023. https://doi.org/1109/ICCIKE58312.2023.10131684
14. Ukrzaliznytsia, ATB and Ukrposhta topped the rating of the largest employers in Ukraine. (2024). https://mind.ua/news/20272572-ukrzaliznicya-atb-ta-ukrposhta-ocholili-rejting-najbilshih-robotodavciv-ukrayini
15. Report-global-digital-2023. https://datareportal.com/reports/digital-2023-global-overview-report
16. Villa, R., Serrano, M., García, T., González, G. (2023). To Green or Not to Green: The E-Commerce Delivery Question. Sustainability 15, 12161. https://doi.org/10.3390/su151612161