ДОСВІД ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ У СФЕРІ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ ДЛЯ МІЖКУЛЬТУРНОГО РОЗВИТКУ МІСТ

Автори:

Петрушенко Ю.М.

Сумський державний університет,
м. Суми, Україна

Васильєва Т.А.

Сумський державний університет,
м. Суми, Україна

Швіндіна Г.О.

Сумський державний університет,
м. Суми, Україна

Майборода Т.М.

Сумський державний університет,
м. Суми, Україна

Зайчик К.О.

Сумський державний університет,
м. Суми, Україна


Сторінки: 149-153

Мова оригіналу: англійська

DOI: 10.21272/1817-9215.2019.1-20

Анотація:
У статті обговорюються тенденції освітньої політики Європейського Союзу у сфері міжкультурного діалогу та міжкультурного розвитку. Представлено хронологію міжкультурної освіти, трансформацію термінів міжкультурності, проаналізовано основні законодавчі акти Ради Європи, європейські конвенції, документи ЮНЕСКО. Узагальнено основні принципи міжкультурної освіти, які складають основу для розробки відповідної освітньої політики. У статті запропоновано наступний етап еволюції міжкультурності - рух міжкультурних міст. Місто Суми приєдналося до мережі, але зараз потрібен новий етап міжкультурної освіти.

Ключові слова: 
міжкультурний діалог, освітня політика, Рада Європи, міжкультурний міський розвиток, міжкультурна освіта, мережа міжкультурних міст.

Посилання:

  1. Adelman, C. (1993). Kurt Lewin and the origins of action research. Educational action research, 1(1), 7-24.
  2. Ansoff, H. I., & Leontiades, J. C. (1976). Strategic portfolio management. Journal of General Management, 4(1), 13-29.
  3. Barrett, M. (2013). Intercultural competence: A distinctive hallmark of interculturalism. Interculturalism and multiculturalism: Similarities and differences, 147-168.
  4. Barrett, M. D., Huber, J., & Reynolds, C. (2014). Developing intercultural competence through education. Strasbourg: Council of Europe Publishing. Available at: http://www.academia.edu/download/31096123/DICE.pdf
  5. Brotto, F., Huber, J., Karwacka-Vogele, K., Nenuer, G., Ruffino, R., Teutsch, R. (2012). The dimensions of intercultural education. Edited by Jisef Huber. Intercultural competence for all. Preparation for living in a heterogeneous world, 11-50. Available at: https://www.coe.int/t/dg4/education/pestalozzi/source/documentation/pestalozzi2_en.pdf#page=12
  6. Council of Europe (2002). The new challenge of intercultural education: Religious diversity and dialogue in Europe. Available at: theewc.org/content/download/file/Religious_diversity
  7. Council of Europe (2008). White Paper on Intercultural Dialogue (Strasbourg, Council of Europe Ministers of Foreign Affairs). Available at: coe.int › intercultural › source › white paper_final_revised_en
  8. Council of Europe (2018). The origins of the intercultural city concept. Available at: https://www.coe.int/en/web/interculturalcities/origins-of-the-intercultural-concept
  9. Declaration by the European Ministers of Education on intercultural education in the new European context (2003). Available at: coe.int/declaration-by-the-european-ministers-of-education-on-i...
  10. European Convention on Human Rights (2013). Council of Europe. Available at: echr.coe.int/Documents/Convention_ENG
  11. European Union (2008). Green Paper on Migration & Mobility: challenges and opportunities for EU education systems (Brussels, Commission of the European Communities), 4-7.
  12. Portera, A. (2008). Intercultural education in Europe: epistemological and semantic aspects. Intercultural education, 19(6), 481-491.
  13. Shvindina, H. (2016). The depopulation in Ukraine: Trapped in mortality crisis. In Forum Scientiae Oeconomia (Vol. 4, No. 1, pp. 5-19).
  14. Tucker, J.A. (October 15, 2017). How Much Homogeneity Does Society Need? Foundation of Economic Education. Available at: https://fee.org/articles/how-much-homogeneity-does-society-need/