МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГІЯ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ: ТЕОРЕТИКО-ПРИКЛАДНИЙ БАЗИС

Тетяна Пімоненко

кафедра маркетингу,
Сумський державний університет,
Україна

Олексій Люльов

кафедра маркетингу,
Сумський державний університет,
Україна

Андрій Здойма

кафедра маркетингу,
Сумський державний університет,
Україна

Сергій Пімоненко

кафедра маркетингу,
Сумський державний університет,
Україна


Сторінки: 17-26

Мова оригіналу: українська

DOI: 10.21272/1817-9215.2023.1-02

Анотація:

У сучасних умовах функціонування ринкового середовища низка малих та середніх підприємств використовують платформи соціальних медіа (SMM) як ключові канали для просування бренду. Ця тенденція переважно обумовлена ефективністю цих платформ та їх здатністю охоплювати значну цільову аудиторію. Підприємці використовують цифрові маркетингові інструменти, адаптуючи свої пропозиції до цільової аудиторії. Метою статті є визначення та дослідження теоретико-прикладного базису побудови маркетингової стратегії в соціальних мережах. Результати аналізу засвідчили зростання наукових публікацій у період з 2006 по 2022 роки. Лідерами у публікаційної активності є науковці з США, Австралії, та Іспанії. На основі результатів узагальнення наукового доробку у статті  систематизовано основні виклики, з якими стикаються компанії при імплементації SMM-стратегій, а саме: відсутність чіткої стратегії, неправильне позиціонування, невизначеність цільової аудиторії, та нерелевантний контент. Авторами проаналізовано підходи до визначення маркетингової стратегії в соціальних мережах та описано приклади ефективної реалізації таких стратегій світовими брендами. У статті обґрунтовано, що одним із факторів-каталізаторів лавиноподібного характеру розвитку SMM є пандемія COVID-19. Визначено, що теоретична основа маркетингової стратегії в соціальних мережах базується на засадах цифрового маркетингу та враховує специфіку ведення діалогу з користувачами у віртуальному просторі. Ключовими компонентами такої стратегії є змістовий маркетинг (content marketing), взаємодія з інфлюенсерами (influencer marketing), управління спільнотами (community management) та аналіз даних (data analytics). Прикладний аспект маркетингової стратегії в соціальних мережах включає розроблення конкретних тактик та методів реалізації стратегічних цілей. Це охоплює створення контент-планів, розроблення та ведення SERM (Search Engine Reputation Management) кампаній. Авторами обґрунтовано необхідність розроблення інтегрованих та гнучких стратегій SMM, що враховують унікальність кожної соціальної мережі та потреби цільових аудиторій, тенденції та інновації в цифровому маркетингу.

Ключові слова: 
маркетингова стратегія, соціальні мережі, маркетинг в соціальних мережах, просування, канал просування, канал комунікації, маркетинг, SMM.

Посилання:

  1. Abbas, S. A. (2019). Brand loyalty of Higher Education Institutions. Marketing and Management of Innovations, 1, 46-56.https://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-04
  2. Bacho, R., Pukala, R., Hlibko, S., Vnukova, N., Pola, P. (2019). Information Management: the Key Driver of the Economic System’s Development. Marketing and Management of Innovations, 3, 297-307. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.3-23
  3. Bejtkovsky, J. (2020). Social Media Platforms as HR Marketing Tool in Selected Healthcare Service Providers. Marketing and Management of Innovations, 1, 294-302.https://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-25
  4. Hammou, I., Aboudou, S., & Makloul, Y. (2020). Social Media and Intangible Cultural Heritage for Digital Marketing Communication: Case of Marrakech Crafts. Marketing and Management of Innovations, 1, 121-127.https://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-09
  5. Hrytsenko, L., Boiarko, I., Tverezovska, O., Polcyn, J., & Miskiewicz, R. (2021). Risk-management of public-private partnership innovation projects. Marketing and Management of Innovations, 2, 155-165.https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-13
  6. Hussain, S. A., Haq, M. A. U., & Soomro, Y. A. (2020). Factors influencing consumers’ green purchase behavior: green advertising as moderator. Marketing and Management of Innovations, 4, 144-153.https://doi.org/10.21272/mmi.2020.4-11
  7. Pimonenko, T., Lyulyov, O., & Us, Y. (2018). Green development of small and medium enterprises of Ukraine: the eu experience. InCompetitivitatea şi Inovarea în Economia Cunoaşterii (pp. 69-78).
  8. Pimonenko, T., Us, Y., Lyulyova, L., & Kotenko, N. (2021). The impact of the macroeconomic stability on the energy-efficiency of the European countries: A bibliometric analysis. InE3S Web of Conferences (Vol. 234, p. 00013). EDP Sciences.
  9. Rahmanov F., Letunovska N., Lyulyov O. (2020). Marketing of social tourism. 55th International Scientific Conference on Economic and Social Development. Baku 18-19 June. P. 147-160.
  10. Sadiq, W., Abdullah, I., Aslam, K., & Zulfiqar, S. (2020). Engagement Marketing: the Innovative Perspective to Enhance the Viewer’s Loyalty in Social Media and Blogging E-Commerce Websites. Marketing and Management of Innovations, 1, 149-166.https://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-12
  11. Us Ya., Pimonenko T., Lyulyov O., Ziabina Ye. (2022). Country’s green brand: the main gaps in the scientific treatises. Vadyba Journal of Management, 1(38), 9–15.
  12. Us, Ya., Pimonenko, T., Lyulyov, O., Chen, Ya., & Tambovceva, T. (2022). Promoting Green Brand of University in Social Media: Text Mining and Sentiment Analysis.Virtual Economics, 5(1), 24-41. https://doi.org/10.34021/ve.2022.05.01(2)
  13. Ziabina Y., Dzwigol-Barosz M. A (2022). Country's green brand and the social responsibility of business. Virtual Economics, 5, 31-49.
  14. Ziabina Y., Pimonenko T. (2020). The green deal policy for renewable energy: a bibliometric analysis. Virtual Economics, 3, 147-168. DOI: 10.34021/ve.2020.03.04(8).
  15. Verbytska, A. V., Babachenko, L. V., & Lysenko, I. V. (2023). The role of social networks in inbound marketing strategy for startups. Academic visions, 17. https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/243
  16. Kaplunov, D. (2023). Kings of social networks. Bookchef. (Original published in 2023)
  17. Larina, Y. S., Babicheva, O. I., Romanova, L. V., & Antofii, N. M. (2019). Strategic marketing: A study guide. Oldie Plus.
  18. Minchenko, O. (2016, January 25). The Ukrainian Facebook audience grew by 30% over the year, reaching 5 million users for the first time. Watcher. http://watcher.com.ua/2016/01/25/ukrayinska-audytoriya-facebook-za-rik-vyrosla-na-30-i-vpershe-dosyahla-5-mln-korystuvachiv/
  19. Savytska, N. L. (2017). Marketing in social networks: Strategies and tools in the B2C market. Marketing and Digital Technologies. https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/16716
  20. Turchyn, L., & Ostroverkhov, V. (2019). Modern trends of Internet marketing. Regional aspects of the development of productive forces of Ukraine, 24, 75–85. https://doi.org/10.35774/rarrpsu2019.24.075
  21. Kopylov, D. (2023). What is an smm strategy and why do you need it? OMG Agency. https://omgagency.me/blog/smm-strategiya-ta-yak-yiyi-stvoryty-12-prostyh-krokiv/
  22. Statista - the statistics portal. (b. d.). Statista. https://www.statista.com/markets/424/topic/540/social-media-user-generated-content/#overview
  23. School, L. (2022, August 6). 28 million in YouTube, 10 million in tiktok: How the war changed Ukrainian social networks - AIN.UA. AIN.UA. https://ain.ua/2022/08/06/yak-vijna-zminyla-soczmerezhi/
  24. MediaSapiens. (2019, March 27). 11 million Ukrainians use Instagram — study. ms.detector.media. https://ms.detector.media/mediadoslidzhennya/post/22668/2019-03-27-instagram-korystuyutsya-11-mln-ukraintsiv-doslidzhennya/