БРЕНДИНГ МІСТ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТЕРИТОРІЙ

Адам Ясніковскі

кафедра маркетингу,
Сумський державний університет,
Україна


Сторінки: 36-43

Мова оригіналу: українська

DOI: 10.21272/1817-9215.2023.1-04

Анотація:

В сучасних умовах бренд міста представляє сукупність думок, почуттів і очікувань, які формують характер, репутацію систему цінностей території. Створення сильного і впізнаваного бренд міста та регіону буде забезпечувати зростання конкурентоспроможності, підвищення привабливості для стейкхолдерів, компаній, туристів та населення. Метою статті є дослідження теоретичних та прикладних засад брендингу міст та територій, як складової формування їх конкурентоспроможного розвитку. Авторами досліджено динаміку та особливості наукових публікацій у базі даних Scopus з тематики брендингу міст за допомогою інструментарію Scopus Analytics, що дозволило проаналізувати динаміку публікаційної активності та основні предметні галузі досліджень. Динаміка кількості публікацій свідчить про суттєве зростання наукового інтересу до питань брендування міст та територій: у порівнянні з  2004 роком кількість публікацій більше ніж у тридцять разів. Проаналізовані предметні галузі досліджень свідчать про домінування соціально-економічного напрямку досліджень, зокрема, соціальних наук, бізнесу, менеджменту і бухгалтерського обліку,  економіки, економетрики та фінансів, наук про навколишнє середовище. В рамках дослідження наукових підходів щодо брендингу місць та територій авторами виокремлено ключові компоненти системи його формування: досвід місця, ідентичність місця, імідж місця, пропозиція продукту, спроєктовані наративи та туризм. Систематизація  стратегій брендингу міст та територій, які будуть забезпечувати конкурентоспроможний розвиток регіонів, дозволила вокремити стратегії збереження відчуття міста, розробку знакових проєктів, організацію знакових заходів, розвиток креативної економіки, створення засобами масової інформації образів міст та територій. В рамках дослідження прикладних аспектів формування бренду міст авторами досліджено успішні приклади реалізації брендингу розвинутих міст, зокрема, Нью-Йорку, Стокгольму, Дубай.

Ключові слова: 
місто, територія, ідентичність, брендинг, імідж, цінність, комунікація.

Посилання:

  1. Хоменко Л.М., Чигрин О.Ю., Шевченко К.В. & Білан Ю.В., Пономаренко І.О. Вуглецевий нейтралітет України до 2050 року. Вісник СумДУ. Серія Економіка. 2022. 4. C. 152-158. https://doi.org/21272/1817-9215.2022.4-16
  2. Chygryn, O., Kuzior, A., Olefirenko, O. & Uzik, J (2022). Green Brand as a New Pattern of Energy-Efficient Consumption. Marketing and Management of Innovations, 3, 78-87.  https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-07
  3. Чигрин О.Ю., Койбічук В. В. & Кочережченко Р. Д. Міжкраїновий прогноз ефективності енергетичних систем.. Вісник СумДУ. Серія Економіка. 2022. 4. C. 177-196. DOI: https://visnyk.fem.sumdu.edu.ua/issues/4_2022/19.pdf.
  4. Chygryn O., Olefirenko O., Gerasymenko M. & Shevchenko K. Modern Marketing Strategies for Development of the Company's Green Competitiveness. Механізм регулювання економіки. 2021. № 4. C. 14-22. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2021.94.02.
  5. Chygryn, O., Kolosok, S. & Hordiienko, V. (2023). Digital Eco-Energy: Patterns of Achieving Economic Leadership, National Security, and Sustainability. In: Strielkowski, W. (eds) Leadership, Entrepreneurship and Sustainable Development Post COVID-19. NILBEC 2022. Springer Proceedings in Business and Economics. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-28131-0_23
  6. Chygryn, O., Lyulyov, O., Pimonenko, T., & Kostornova, S. (2020). Green competitiveness: Ukraine’s business sector in the worldwide trends framework. Galician Economic Journal, 63(2), 223-230. https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.02.223 
  7. Chygryn, O., Rosokhata, A., Rybina, O., & Stoyanets, N. (2021). Green competitiveness: The evolution of concept formation. Paper presented at the E3S Web of Conferences, , 234. https://doi.org/1051/e3sconf/202123400004
  8. Chygryn, O., Lyulyov, O., Pimonenko, T., & Myronenko, N. (2021). Key indicators of green competitiveness: the EU and Ukraine’s performance. In E3S Web of Conferences(Vol. 307, p. 03003). EDP Sciences.
  9. Rosokhata, A., Minchenko, M., Khomenko, L., & Chygryn, O. (2021). Renewable energy: A bibliometric analysis. Paper presented at the E3S Web of Conferences, , 250. https://doi.org/1051/e3sconf/202125003002 
  10. Sutriadi, R., Rashad, I. & Ramadhan, A. (2020). Place branding as the development of thematic city digital era. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science. 592 ,012032
  11. Bethune, (2019) 4 Important Place Branding Questions. Bloom Consulting. https://www.originoutside.com/insights/4-important-place-branding-question
  12. Place Branding - Reviving Cities through Brand Strategy (2022). https://www.cuubstudio.com/blog/place-branding-reviving-cities-through-brand-strategy/
  13. Govers, R. Place Branding: Glocal, Virtual and Physical Identities, Constructed, Imagined and Experienced (2009). Palgrave Macmillan, 256 p.
  14. Kotler, P. & Gertner, D. Country as brand, product, and beyond: A place marketing and brand management perspective. (2002). Journal Brand Management,9, 249–261. https://doi.org/10.1057/palgrave.bm.2540076
  15. Place branding for Stockholm: The Capital of Scandinavia (2022) https://www.upthereeverywhere.com/case-study-stockholm-the-capital-of-scandinavia
  16. Eftekhari, A. Place branding - essential or extraneous? (2022). https://www.upthereeverywhere.com/blog/place-branding-essential-or-extraneous-for-cities-regions-and-destinations