ІННОВАЦІЇ В АНАЛІТИЦІ, ЯК ІНСТРУМЕНТА МАРКЕТИНГУ, НА ПРИКЛАДІ АВТОСТРАХУВАННЯ
Артем Смілянський
м. Суми, Україна
artemsmelyan@gmail.com
Стаття присвячена дослідженню сучасного стану та тенденцій розвитку інновацій в аналітиці, як інструмента маркетингу в контексті глобальної діджиталізації. Розвиток цифрових технологій дозволяє використовувати більше можливостей компаніям для ведення своєї діяльності, покращення своїх продуктів та пропозицій. Значну зацікавленість щодо інновацій в аналітиці виявлено високим науковим інтересом до даної тематики серед дослідників. Розглянуто сучасний стан ринку автострахування, вплив аналітичних інновацій в маркетингу на процеси функціонування ринку, продукти та пропозиції компаній. Виявлено основні напрямки діджиталізації галузі: впровадження та використання Big Data для зменшення ризиків та детального вивчення споживачів послуг, відслідковування фактичного використання клієнтами послуг страховика за допомогою IoT пристроїв та допомога штучного інтелекту для обробки даних та ідей щодо впровадження змін. Наведено детальну характеристику сутності кожного з цих інновацій та вказано на практичні використання іноземних та українських компаній частини з цих методів діджиталізації галузі. Розглянуто діяльність найкращих прикладів використання Big Data, IoT-технологій, роботи зі штучним інтелектом провідними страховиками світу та порівняно з поточним набором інноваційних, аналітичних засобів, що використовують українські компанії. Вивчено, що іноземні страховики використовують більше інноваційних заходів в аналітиці, ніж українські. Визначено сильні та слабкі сторони іншуртех-інновацій в аналітиці, у сфері автострахування. Враховуючи проведений аналіз надано практичні рекомендації щодо можливих способів розширення методів інновацій для застосування українськими страховими компаніями, визначено можливі варіанти співпраці з підприємствами іншої сфери задля більш детального аналізу ринку та вивчення запитів споживачів. В результаті застосування наведених в роботі рекомендацій українські страховики зможуть краще аналізувати потенційних та наявних клієнтів, зменшувати можливі ризики, адаптувати свої продукти для отриманих даних та персоніфікувати, покращувати пропозиції, що допоможе бути конкурентоспроможними на ринку.
інновації в аналітиці, іншуртех, аналітика в маркетингу, автострахування, діджиталізація, Big Data, IoT-технології.
- Marchuk, O.O. (2018). Digital marketing as an innovative management tool. Economy and society. Series: Economics and enterprise management, 17, 296-299. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2018-17-43.
- Melnychenko O.O. (2023). The role of marketing innovations in increasing the competitiveness of the enterprise. Modern Economics, 41, 79-85. https://doi.org/10.31521/modecon.V41(2023)-12.
- Fisun Y.V., Borysenko O.S., Yarmolyuk O.Y. (2018). Innovative approaches to conducting marketing research of modern enterprises. State and regions. Series: Economy and entrepreneurship, 2(125). 99-103. https://doi.org/10.32840/1814-1161/2022-2-16.
- Grekova T.M. (2024). Innovative methods of market research: from Big Data analytics to social media. Management and marketing as part of modern economy, science, education, practice, 209-218.
- Romanyuk V., Naychuk-Khrushch M. (2024). Use of artificial intelligence and Big Data in innovative management. Innovation and investment mechanisms for the development of international relations and market economy, 147-151. https://doi.org/10.30525/978-9934-26-417-7-40
- Legenchuk S.F., Zavaliy T.O. (2023). Big Data in marketing analytics: opportunities and challenges of use. Problems of the theory and methodology of accounting, control and analysis, 1(54), 52–58. https://doi.org/10.26642/pbo-2023-1(54)-52-58.
- Milanovic N., Milosavljevic, M., Benkovic S., Starcevic D., Spasenic Z. (2020). An Acceptance approach for novel technologies in car insurance. Insurtech, proptech & fintech environment: sustainability, global trends and opportunities, 12(24), 10331. https://doi.org/10.3390/su122410331.
- Weidner W., Transchel F., Weidner R. (2016). Telematic driving profile classification in car insurance pricing. Annals of Actuarial Science, 2(11), 213-236. https://doi.org/10.1017/S1748499516000130
- Kumar N., Srivastava J., Bisht H. (2019). Artificial intelligence in insurance sector. Journal of the Gujarat Research society, 21(7), 79-91.
- Insurance technology. International Labour Organization. https://shorturl.at/475wp.
- Halima, E. H., Yassine, T. (2022). Insurtech & blockchain: implementation of technology in insurance operations and its environmental impact. In IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 1(975), 012010. https://doi.org/10.1088/1755-1315/975/1/012010/.
- How InsurTech is changing the insurance market. "TAS Life" Insurance Company. https://taslife.com.ua/blog/yak-insurtech-zminyuye-rynok-strahuvannya.
- Big Data in Insurance. Use Cases of Big Data Technology. BeInsure. https://beinsure.com/big-data-in-insurance/.
- How Big Data is Transforming the Insurance Sector. Plain Concepts. https://www.plainconcepts.com/big-data-insurance/.
- Zheng, L., & Guo, L. (2020). Application of big data technology in insurance innovation. In International conference on education, economics and information management, 285-294. https://doi.org/10.2991/assehr.k.200401.061.
- Digital ecosystems for insurers: Opportunities through the Internet of Things. McKinsey & Company. https://www.mckinsey.com/industries/financial-services/our-insights/digital-ecosystems-for-insurers-opportunities-through-the-internet-of-things.
- Insurance 2030 – The impact of AI on the future of insurance. McKinsey & Company. https://www.mckinsey.com/industries/financial-services/our-insights/insurance-2030-the-impact-of-ai-on-the-future-of-insurance.
- Insurance: business model platformisation. PWC. https://www.pwc.fr/en/publications/insurance-business-model-platformisation.html.
- Top 6 technology trends in insurance industry for 2024. N-iX. https://www.n-ix.com/technology-trends-in-insurance-industry/.
- Pay per mile insurance company. Metromile. https://www.metromile.com/.
- 10 examples IoT insurance. Internet Of Business. https://internetofbusiness.com/10-examples-iot-insurance.
- American innovative insurance company. Progressive. https://www.progressive.com/.
- Driver Monitoring System. Zubie. https://zubie.com/zubie-fleet-connect/driver-performance.
- The state of the insurance market of Ukraine. Forinsurer Magazine. https://forinsurer.com/news/24/03/12/43560.
- Algorithm of CASCO registration actions in Ukraine. Finance.ua. https://news.finance.ua/ua/kasko-chy-zelena-kartka-v-chomu-vidminnosti.
- Ukrainian insurance company. Arsenal Insurance Company. https://arsenal-ic.ua/.
- Insurtech startup from Arsenal Insurance Company. EasyPeasy. https://easypeasy.com.ua.
- Project Big Data Scoring. Vodafone. https://business.vodafone.ua/produkty/big-data/bigdata-scoring.
- Project Vodafone Analytics Vodafone. https://shorturl.at/GIDCf.
- Insurtech market size. PrecedenceResearch. https://www.precedenceresearch.com/insurtech-market.