МАРКЕТИНГ ТЕРИТОРІЙ: ДОСЛІДЖЕННЯ КЛЮЧОВИХ ТРЕНДІВ РОЗВИТКУ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Адам Ясніковскі

Сумський державний університет,
м. Суми, Україна
a.yasnikovski@biem.sumdu.edu.ua

Євген Нейман

Підприємць,
м. Суми, Україна
evg_sqrt@ukr.net

Максим Дубовенко

Директор ТОВ «Сайтплюс»
м. Суми, Україна
dubovenko.max@gmail.com

Олександр Кайлюк

Сумський державний університет,
м. Суми, Україна
oleksandrkaylyuk@ukr.net


Сторінки: 47-54

Мова оригіналу: англійська

https://doi.org/10.21272/1817-9215.2024.2-05

Анотація:

Маркетинг територій є багатогранним науковим напрямком, який включає в себе елементи брендингу, використання цифрових технологій, оцінку ефективності та врахування культурних чинників. Він є важливим інструментом для економічного, соціального, культурного та екологічного розвитку територій. Він допомагає залучати інвестиції, підтримувати місцевий бізнес, підвищувати якість життя мешканців, зберігати культурну спадщину та сприяти стійкому розвитку. Метою статті є дослідження головних трендів публікаційної активності з тематики маркетингу територій. Авторами систематизовано напрямки дослідження маретингу територій: концептуальні основи маркетингу територій, стратегії брендингу територій, використання цифрових технологій у маркетингу територій, вимірювання ефективності маркетингових кампаній, вплив культурних і соціальних чинників. За допомогою інструментарію Scopus tools досліджено особливості публікаційної активності з тематики маркетингу територій. За період з 1990 по 2023 рік було проаналізовано більше ніж 1,573 публікацій. Серед країн-лідерів публікаційної активності Італія, США, Франція, Іспанія, Великобританія, Австралія, Португалія, Індія, Канада. Ключовими предметними галузями є Social Sciences, Business, Management and Accounting, Economics, Econometrics and Finance, Environmental Science, Engineering, Medicine. Найбільша кількість публікацій має афіляцію Polytechnic Institute of Cávado and Ave, Португалія, University of Guam, Guam Iland, Charles Darwin University, Australia. Автори роблять восновок, Відзначимо, що соціально-економічний розвиток та стратегії розвитку територій фокусуються на підвищенні конкурентоспроможності шляхом збереження і використання наявних, а також формування і реалізації нових конкурентних переваг, що визначають позиціонування території. З огляду на це, відповідні стратегії розвитку територій та міст повинні забезпечувати конвергенцію управлінських і економічних видів діяльності суб'єктів територіальної системи, ефективне управління за виробничою інфраструктурою, забезпечення потреб споживачів. В умовах глобальних екологічних викликів маркетинг територій може сприяти просуванню екологічно чистих технологій та практик. Це допомагає залучити інвестиції у стійкі проекти та підвищити екологічну свідомість населення.

Ключові слова:
маркетинг територій, регіон, споживач, імідж території, бренд міста, туризм.
 
Посилання:
  1. Tvaronaviciene, M., Simelyte, A., & Stirblyte, G. (2023). The Impact of Foreign Direct Investment from the Nordic Countries on the Structure of Lithuania’s Economy. Marketing and Management of Innovations, 14(4), 112–127. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.4-08
  2. Nguyen, V. I. (2023). Increasing Sustainable Performance Through Green Human Resource Management: The Role of Green Supply Chain Management and Corporate Social Responsibility. Marketing and Management of Innovations, 14(4), 1–16. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.4-01
  3. Vrablikova, M., Turciakova, A. H., & Baranova, M. (2023). Tourism as a Factor of Local and Regional Development Marketing and Management of Innovations, 1, 199-212. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.1-17
  4. Kotler, P., Haider, D. & Rein, I. (1993), Marketing Places: Attracting Investments, Industry and Tourism to Cities, States and Nations, The Free Press, N. Y., 388 p
  5. Park, H. & Kim, Y.-K. (2014). The role of social network websites in the consumer–brand relationship. Journal of Retailing and Consumer Services, 21 (4), 460-467. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2014.03.011.
  6. Buckley M. Labour and the city: Some notes across theory and research. Geography Compass. 2018; 12:e12400. https://doi.org/10.1111/gec3.12400
  7. Santos, V., Ramos, P., Sousa, B., Almeida, N. &Valeri, M. (2022), "Factors influencing touristic consumer behaviour", Journal of Organizational Change Management, 35(3), 409-429. https://doi.org/10.1108/JOCM-02-2021-0032
  8. Ferreira, J., Sousa, B.M. &Gonçalves, F. (2019). Encouraging the subsistence artisan entrepreneurship in handicraft and creative contexts. Journal of Enterprising Communities: People and Places in the Global Economy, 13(1/2), 64-83. https://doi.org/10.1108/JEC-09-2018-0068
  9. Santos, V., Ramos, P., Sousa, B. & Valeri, M. (2022), "Towards a framework for the global wine tourism system", Journal of Organizational Change Management, 35(2), 348-360. https://doi.org/10.1108/JOCM-11-2020-0362
  10. Sousa, B.M. &Alves, G.M. (2019). The role of relationship marketing in behavioural intentions of medical tourism services and guest experiences. Journal of Hospitality and Tourism Insights, 2(3), 224-240. https://doi.org/10.1108/JHTI-05-2018-0032