МАРКЕТИНГОВИЙ МЕНЕДЖМЕНТ У СФЕРІ ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА

Марія Демченко

Сумський державний університет,
м. Суми, Україна
mariia.demchenko@student.sumdu.edu.ua
 
 


Сторінки: 55-63

Мова оригіналу: англійська

https://doi.org/10.21272/1817-9215.2024.2-06



Анотація:

Навіть враховуючи складні умови життя в Україні, суспільство завжди прагне до відновлення на наповнення себе позитивними емоціями. Враховуючи ці аспекти, театральна індустрія й досі розвивається навіть швидше ніж при пандемії з 2020 року. Відповідно, сьогодні маркетинг є важливим інструментом для успішного функціонування та розвитку театрального мистецтва, забезпечуючи його доступність, популярність та фінансову стабільність. Метою статті є проведення аналізу ефективності підтримки маркетингового управління в сфері театрального мистецтва. Результати аналізу запитів в пошуковій мережі Google, наукометричних баз даних Scopus and Web of Science підтверджують актуальність досліджуваної теми. Аналіз динаміки пошукових запитів за період з 2004 по травень 2024 року показав значні коливання інтересу до маркетингового управління та театрального мистецтва, що були обумовлені економічними кризами та пандемією COVID-19. Після відновлення у 2022 році нові маркетингові платформи, такі як TikTok, сприяли позитивним змінам у сфері маркетингового управління. Географічний аналіз свідчить про переважання інтересу до театрального мистецтва в Канаді, Австралії, Великій Британії та Ірландії, тоді як у Китаї, Бразилії, Німеччині та Україні більший інтерес спостерігається до маркетингового управління. Автором виявлено зростання рівня зацікавленості серед наукової спільноти в сфері дослідження ефективності маркетингового управління в театральній індустрії. Про це свідчить загалом зростання кількості наукових праць за останні п’ять років майже на 20 %, з врахуванням досить широкої географії публікаційної активності. Проведений конкурентний аналіз чотирьох найбільших та найпопулярніших театрів України – Національний академічний драматичний театр імені Лесі Українки, Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка, Львівський національний академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької та Київський національний академічний Молодий театр, підкреслив важливість сучасних маркетингових стратегій і активного використання соціальних медіа для успішного просування театральних постановок.

Ключові слова: 
маркетингове управління, маркетинговий аналіз, театральне мистецтво, канал комунікації, конкурентоспроможність.
 
Посилання:
  1. Peterson, M., & Malhotra, N. K. (1999). Marketing classic theater in a competitive market of entertainments. Journal of Retailing and Consumer Services, 6(1), 15-25.
  2. Sargeant, A. (1997). Marketing the arts—A classification of UK theatre audiences. Journal of Nonprofit & Public Sector Marketing, 5(1), 45-62.
  3. McDowell, E. L. (2022). From transaction to enaction: reframing theatre marketing (Doctoral dissertation, University of Leeds).
  4. Walmsley, B. (2012). Redefining rural marketing: Insights from touring theatre. International Journal of Rural Management, 8(1-2), 49-62.
  5. Buljubašić, I., Mijoč, J., & Jobst, I. (2020, June). The effectiveness of unconventional marketing in theatres: Top management theatre perspective. In th 9 International Scientific Symposium (p. 130).
  6. Herrmann, A., Franken, B., Huber, F., Ohlwein, M., & Schellhase, R. (1999). The Conjoint Analysis as an instrument for marketing controlling, taking a public theatre as an example. International Journal of Arts Management, 59-69.
  7. Nielsen, D. S. (2019). Theatre Talks–Audience Development in Three Perspectives: Marketing, Cultural Policy and Theatrical Communication. Zarządzanie w kulturze, 20(3), 397-409.
  8. Lim, Y. J., & Lee, Y. S. (2018). A Study on Marketing Revitalization Plan of Performing Arts Theatre Using Realistic Contents. 디지털콘텐츠학회논문지, 19(2), 309-318.
  9. Irek, N. E. (2016). Advertising as an Effective Promotional Tool for Theatre Marketing in Nigeria, 47.
  10. Miller, R. L. (1989). Marketing small college and university theatre programs. Journal of Arts Management and Law, 18(4), 65-89.
  11. Bussell, H., & Forbes, D. (2006). "Friends" schemes in arts marketing: developing relationships in British provincial theatres. International Journal of Arts Management, 38-49.
  12. Jukić, D. (2022). The Janus Face of Theatre: Marketing Analysis. In 26th International Scientific Conference Strategic Management and Decision Support Systems in Strategic Management (SM 2021) (pp. 419-427).
  13. Google Trends (2024). Access: https://trends.google.com.ua/trends/
  14. Scopus (2024). Access: https://www.scopus.com/
  15. Web of Science (2024). Access: https://www.webofscience.com/
  16. Chonko, L. B., & Hunt, S. D. (1985). Ethics and marketing management: An empirical examination. Journal of Business Research, 13(4), 339–359. https://doi.org/10.1016/0148-2963(85)90006-2
  17. Duchêne, A. (2008). Marketing, management and performance: multilingualism as commodity in a tourism call centre. Language Policy, 8(1), 27–50. https://doi.org/10.1007/s10993-008-9115-6
  18. Mizik, N., & Jacobson, R. (2007). Myopic Marketing Management: Evidence of the Phenomenon and Its Long-Term Performance Consequences in the SEO Context. Marketing Science, 26(3), 361–379. https://doi.org/10.1287/mksc.1060.0261
  19. Ambler, T., Bhattacharya, C. B., Edell, J., Keller, K. L., Lemon, K. N., & Mittal, V. (2002). Relating Brandand Customer Perspectives on Marketing Management. Journal of Service Research, 5(1), 13–25. https://doi.org/10.1177/1094670502005001003
  20. Viswanathan, M., Rosa, J. A., & Harris, J. E. (2005). Decision Making and Coping of Functionally Illiterate Consumers and Some Implications for Marketing Management. Journal of Marketing, 69(1), 15–31. https://doi.org/10.1509/jmkg.69.1.15.55507
  21. Leonidou, C. N., & Leonidou, L. C. (2011). Research into environmental marketing/management: a bibliographic analysis. European Journal of Marketing, 45(1/2), 68–103. https://doi.org/10.1108/03090561111095603
  22. Beverland, M., & Lindgreen, A. (2010). What makes a good case study? A positivist review of qualitative case research published in Industrial Marketing Management, 1971–2006. Industrial Marketing Management, 39(1), 56–63. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2008.
  23. Koed Madsen, T. (1989). Successful Export Marketing Management: Some Empirical Evidence. International Marketing Review, 6(4). https://doi.org/10.1108/eum0000000001518
  24. Capron, L., & Hulland, J. (1999). Redeployment of Brands, Sales Forces, and General Marketing Management Expertise Following Horizontal Acquisitions: A Resource-Based View. Journal of Marketing, 63(2), 41. https://doi.org/10.2307/1251944
  25. Lesya Ukrainka National Academic Drama Theater (2024). Access: https://lesyatheatre.com.ua/eng
  26. Ivan Franko National Academic Drama Theatre (2024). Access: https://ft.org.ua/en
  27. Kyiv National Academic Molodyy Theatre (2024). Access: https://molodyytheatre.com/molodyy-theatre
  28. Lviv Opera and Ballet Theater (2024). Access: https://opera.lviv.ua/en/