РЕПУТАЦІЯ ЛІДЕРА ЯК ІНДИКАТОР ЕФЕКТИВНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ

Ігор Рекуненко

кафедра управління,
Сумський державний університет,
Україна

Анжела Адаму

консультативна рада освітніх лідерів,
коледж Манхеттенвіль,
США

Тетяна Майборода

кафедра управління,
Сумський державний університет,
Україна

Інна Балагуровська

кафедра управління,
Сумський державний університет,
Україна
факультет організації та менеджменту,

Сілезький технологічний університет,
Польща

 


Сторінки: 7-13

Мова оригіналу: англійська

DOI: 10.21272/1817-9215.2023.3-01

Анотація:

В конкурентному економічному середовищі репутація лідера є важливою частиною успішності організації та впливає на сприйняття компанії різними зацікавленими сторонами. Репутація лідера формується через дії та рішення керівництва, враховуючи різноманітні управлінські підходи. У статті досліджена нагальна проблема формування та управління репутацією лідера в сучасних умовах економічної нестабільності та посиленої конкуренції на ринку. Автори аналізують різні елементи, що визначають репутацію лідера, такі як його професійна етика, здатність приймати рішення в умовах невизначеності, здатність створювати мотивуюче середовище для співробітників тощо. Дослідження зосереджено на вивченні взаємозв'язку між репутацією лідера та успішністю діяльності організації, де репутація лідера виступає важливим фактором, що впливає на сприйняття компанії в цілому. Також, в роботі зазначається, що управління репутацією лідера стає важливим елементом стратегії в умовах високої конкурентної боротьби, де кожен аспект взаємодії зі стейкхолдерами може визначати успіх чи невдачу підприємства. В роботі розглянуто компоненти управління репутацією лідера та поширені помилки в формуванні позитивної репутації лідера. Авторами заропоновано комплексне дослідження ролі репутації лідера у сучасному економічному середовищі та надано практичні рекомендації щодо управління репутацією для досягнення успіху та стабільності організації. У статті проаналізовано основні елементи впливу репутації керівника на деякі компоненти організації, що формують ефективність підприємства. В роботі наведено елементи репутації лідера, що безпосередньо впливають на різноманітні компоненти ефективності організації. Стаття спрямована на розуміння та підкреслення важливості відповідальності та уважного відношення керівника до формування позитивної репутації та сприйняття її як індикатора успішного управління та розвитку організації.

Ключові слова: 
лідер, репутація лідера, управління репутацією лідера.

Посилання:

  1. Nguyen, N. T. T., Nguyen, N. P., & Thanh Hoai, T. (2021). Ethical leadership, corporate social responsibility, firm reputation, and firm performance: A serial mediation model. Heliyon, 7(4), 1-9. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2021.e06809
  2. Neville, B. A., Bell, S. J., & Mengüç, B. (2005). Corporate reputation, stakeholders and the social performance-financial performance relationship. European Journal of Marketing, 39, 1184-1198. https://doi.org/10.1108/03090560510610798
  3. Sroufe, R., & Gopalakrishna-Remani, V. (2018). Management, Social Sustainability, Reputation, and Financial Performance Relationships: An Empirical Examination of U.S. Firms. Organization & Environment. 32(3), 331-362. https://doi.org/10.1177/1086026618756611
  4. Bernerth, J., Cole, M. S., Carter, M. Z., & Palmer, J. C. (2020). Exploring (In)Congruence of Leader Narcissism Identity and Reputation on Performance Outcomes. Academy of Management Proceedings, (1). https://doi.org/10.5465/ambpp.2020.21448abstract
  5. Vestal, K. (2010). Designing Your Own Reputation as Leader. Nurse Leader, 8(2), 8–10. https://doi.org/10.1016/j.mnl.2010.01.010
  6. Pires, V. and Trez, G. (2018). Corporate reputation: A discussion on construct definition and measurement and its relation to performance, Revista de Gestão, 25 (1), 47-64. https://doi.org/10.1108/REGE-11-2017-005
  7. Love, E. G., Lim, J., & Bednar, M. K. (2017). The Face of the Firm: The Influence of CEOs on Corporate Reputation. Academy of Management Journal60(4), 1462–1481. https://doi.org/10.5465/amj.2014.0862
  8. Wu, C. X., & Wolford, S. (2018). Leaders, States, and Reputations. Journal of Conflict Resolution62(10), 2087–2117. https://doi.org/10.1177/0022002718786001
  9. Muller, P. (2006). Reputation, trust and the dynamics of leadership in communities of practice. Journal of Management & Governance10(4), 381–400. https://doi.org/10.1007/s10997-006-9007-0
  10. Lupton, D. L. (2020). How Contextual Factors Influence Leader-Specific Reputations. In Reputation for Resolve(pp. 70–88). Cornell University Press. https://doi.org/10.7591/cornell/9781501747717.003.0004
  11. Hendrikx, F., Bubendorfer, K., & Chard, R. (2015). Reputation systems: A survey and taxonomy. Journal of Parallel and Distributed Computing75, 184–197. https://doi.org/10.1016/j.jpdc.2014.08.004
  12. Harvey, W. S. (2014). Reputation in the international context. In M. F. Özbilgin, D. Groutsis, & W. S. Harvey (Eds.), International Human Resource Management(pp. 165–178). chapter, Cambridge: Cambridge University Press. DOI: 10.1017/CBO9781107445642.011
  13. Fombrun, C. J. (2012). The Building Blocks of Corporate Reputation: Definitions, Antecedents, Consequences, pp. 94-113. Oxford University Presshttps://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780199596706.013.0005
  14. Zigan, K. (2013). A contingency approach to the strategic management of intangible resources. Journal of General Management, 38 (2), 79-99. https://doi.org/10.1177/03063070120380020
  15. Ferris, G. R., Blass, F. R., Douglas, C., Kolodinsky, R. W., & Treadway, D. C. (2003). Personal reputation in organizations. In J. Greenberg (Ed.). Organizational behavior: The state of the science(2nd ed., pp. 211–246). Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  16. Hollander, E. P., & Offermann, L. R. (1990). Power and leadership in organizations: Relationships in transition. American Psychologist, 45, 179-189. https://doi.org/10.1037/0003-066X.45.2.179
  17. Barnett, M., Jermier, J. & Lafferty, B. (2006) Corporate Reputation: The Definitional Landscape. Corp Reputation Rev,9, 26–38. https://doi.org/10.1057/palgrave.crr.1550012
  18. Pantry, S., & Griffiths, P. (2004). Changing for the Better: Is your Reputation at Stake? Business Information Review, 21(3), 165-171. https://doi.org/10.1177/0266382104046920
  19. Boyd, B. K., Bergh, D. D., & Ketchen, D. J. (2009). Reconsidering the Reputation-Performance Relationship: A Resource-Based View. Journal of Management, 36(3), 588–609. https://doi.org/10.1177/0149206308328507
  20. Cravens, K. S., & Oliver, E. G. (2006). Employees: The key link to corporate reputation management. Business Horizons49(4), 293–302. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2005.10.006
  21. Doorley, J., & Garcia, H. F. (2020). Reputation Management: The Key to Successful Public Relations and Corporate Communication, p. 472. Taylor & Francis Group. https://doi.org/10.4324/9781351235020
  22. Zhu, Y., Sun, L.-Y., & Leung, A. S. M. (2013). Corporate social responsibility, firm reputation, and firm performance: The role of ethical leadership. Asia Pacific Journal of Management31(4), 925–947. https://doi.org/10.1007/s10490-013-9369-1
  23. Gardner, W. L. (2003). Perceptions of leader charisma, effectiveness, and integrity.Management Communication Quarterly: McQ, 16(4), 502-527. https://www.proquest.com/scholarly-journals/perceptions-leader-charisma-effectiveness/docview/216298683/se-2
  24. Treviño, L. K., Hartman, L. P., & Brown, M. (2000). Moral Person and Moral Manager: How Executives Develop a Reputation for Ethical Leadership. California Management Review42(4), 128–142. https://doi.org/10.2307/41166057
  25. Molleda, J.-C., & Jain, R. (2013). Identity, Perceived Authenticity, and Reputation: A Dynamic Association in Strategic Communications. In  The Handbook of Communication and Corporate Reputation(с. 435–445). Blackwell Publishing Ltd. https://doi.org/10.1002/9781118335529.ch35
  26. Comey, J. B. (2019). Higher Loyalty: Truth, Lies, and Leadership, p. 320. Pan Macmillan.
  27. Saadat, V., & Eskandari, Z. (2016). Talent management: The great challenge of leading organizations. International Journal of Organizational Leadership5(2), 103–109. https://doi.org/10.33844/ijol.2016.60413
  28. Gotsi, M., & Wilson, A. (2001). Corporate reputation management: “living the brand”. Management Decision39(2), 99–104. https://doi.org/10.1108/eum0000000005415
  29. Fragouli, E. (2020). Leading in Crisis & Corporate Reputation. Risk and Financial Management2(1), p. 62. https://doi.org/10.30560/rfm.v2n1p62
  30. Wæraas, A., & Dahle, D. Y. (2020). When reputation management is people management: Implications for employee voice. European Management Journal, 38(2), 277–287. https://doi.org/10.1016/j.emj.2019.08.010
  31. Shvindina, H. (2017). Leadership as a driver for organizational change. Business Ethics and Leadership, (1), 74–82. https://doi.org/10.21272/bel.2017.1-09