РОЛЬ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ В ДІЯЛЬНОСТІ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ В УМОВАХ COVID-19

Алла Бондаренко

кафедра маркетингу,
Сумський державний університет,
Україна

Віта Гордієнко

кафедра управління імені Олега Балацького,
Сумський державний університет,
Україна

Валерія Корощенко

кафедра маркетингу,
Сумський державний університет,
Україна


Сторінки: 7-16

Мова оригіналу: українська

DOI: 10.21272/1817-9215.2023.1-01

Анотація:

Дослідження  присвячене актуальним питанням аналізу впливу COVID-19 на маркетингову діяльність медичних закладів. Приділено увагу аналізу основних інновацій у сфері медичного маркетингу, які виникли у відповідь на виклики, спричинені пандемією коронавірусу. Проаналізовано зміни пріоритетів суспільства, а також досліджено способи адаптації маркетингової діяльності суб’єктів господарювання в секторі охорони здоров’я. Визначено детермінанти мікро- та макросередовища медичних закладів, що значною мірою впливають на функціонування закладів в умовах епідемій. Проведено аналіз конкурентоспроможності окремого медичного закладу регіону України. Авторами запропоновано  інноваційний варіант матриці Маслоу, який за своєю сутністю більше зводиться до безпечної поведінки та фізіологічних потреб споживача. Описано особливості ведення сторінок у соціальних мережах, налаштуванню таргетованої реклами, розвитку сайтів охорони здоров’я, партнерству між медичними закладами, віртуальній допомозі лікарів та іншим важливим параметрам маркетингової діяльності. Для публікацій у соцмережах було обрано три основні взаємопов’язані теми: COVID-19, лікарня, лабораторія. За результатами проведеного дослідження було розроблено рекомендації щодо вдосконалення маркетингової діяльності приватного медичного центру в умовах пандемії. Авторами розроблено медіаплан популяризації комплексного обстеження організму людини після перенесеної корона вірусної хвороби. На прикладі медичного центру описано впровадження нових маркетингових трендів у роботу медичного закладу (цифровізація, оновлення сторінок у соціальних мережах, впровадження онлайн-запису пацієнтів, ведення експертних акаунтів). Результати було оцінено шляхом моніторингу кількості записів пацієнтів. Доведено ефективність впровадження маркетингових інновацій у діяльність цих суб’єктів господарювання в умовах пандемічних викликів. Досліджено переваги впровадження таких інновацій у діяльність медичних закладів та перспективи їх удосконалення.

Ключові слова: 
маркетингова діяльність,  пандемія,  COVID-19,  маркетингова  стратегія, діджиталізація, медіаплан.

Посилання:

  1. Gandolf, S. (2020). COVID-19: Healthcare Marketing Adjustments To Make in Response to Coronavirus. Healthcare Success. https://healthcaresuccess.com/blog/healthcare-marketing-leadership/healthcare-marketing-adjustments-you-should-make-in-response-to-covid-19.html
  2. Purcarea, E. V. L. (2019). The impact of marketing strategies in healthcare systems. Journal of medicine and life, 2019 Apr-Jun; 12(2): 93–96. https://doi.org/25122/jml-2019-1003.
  3. (2019). 6  Best  Healthcare  Marketing  Strategy  Ideas  for  Your  Practice. Digital  Marketing Blog. https://www.lyfemarketing.com/blog/healthcare-marketing-strategy/
  4. Коронавірус в Україні. Мінфін. https://index.minfin.com.ua/ua/reference/coronavirus/ukraine/
  5. Dean, B. (2020). Social network usage & growth statistics: How many people use social media in 2021. Published August, 12.
  6. Uppal, ,  &  Anderson,  T.  S.  (2021).  Learning  from  the  Opioid  Epidemic:  Preventing  the  Next  Healthcare Marketing Crisis. Journal of General Internal Medicine, 1-4.
  7. Isowitz, M. (2020). COVID-19 threatens  key  aspects of  healthcare marketing  -  News -  MM+M  - Medical  Marketing  and Media.
  8. COVID-19 impact on healthcare sector. The Economic Times. (2020). https://economictimes.indiatimes.com/markets/stocks/news/COVID-19-impact-on-healthcare-sector/articleshow/75136714.cms.
  9. Ali,   J.,  &  Anwar,  G.  (2021).  The  Effect  of  Marketing  Culture  Aspects  of  Healthcare  Care  on  Marketing Creativity. International Journal of English Literature and Social Sciences, 6(2), 171-182.
  10. Agarwal, R., Dugas, M., Gao, G. G., & Kannan, P. K. (2020). Emerging technologies and analytics for a new era of value-centered marketing in healthcare. Journal of the Academy of Marketing Science, 48(1), 9-23, January.
  11. Lischer, (2021).  Why  Healthcare  Branding  is  Essential  in  a  Highly  Competitive Industry. https://www.ignytebrands.com/healthcare-branding-ways-to-stand-out/
  12. Knott, (2021). 10  Innovative  Healthcare  Marketing  Ideas  2021:  Ultimate  Checklist.  Healthcare  Marketing. // [Електронний ресурс ]. – Режим доступу: https://intrepy.com/10-healthcare-marketing-ideas-practice/.
  13. Gooch, (2020). How  COVID-19  is  changing  hospitals'  marketing  strategies? Beckershospitalreview.com. https://www.beckershospitalreview.com/digital-marketing/how-the-covid-19-pandemic-is-changing-hospitals-marketing-strategies.html
  14. Dyrda, (2020). Smart  ideas  in  health  system  marketing  during  the  COVID-19  Pandemic  from  6  execs. https://www.beckershospitalreview.com/digital-marketing/smart-ideas-in-health-system-marketing-during-the-covid-19-pandemic-from-6-execs.html.
  15. Офіційний сайт медичного центру «Мед-Союз». https://med-soyuz.com.ua/uk/
  16. Офіційна сторінка в Instagram. https://www.instagram.com/medsoyuz.sumy/
  17. SWOT-аналіз – основа формування маркетингових стратегій: навч. gосібник /За ред. Л.В. Балабанової. Київ: Знання, 2015. 301 с.
  18. Балук, Н.Р., Бук, Л.М. & Дайновський, Ю.А. (2020). Пандемія як фактор зміни купівельної поведінки споживачів. Маркетингові технології в умовах глобалізації економіки України: матеріали ХV міжнародної науково-практичної конференції/ C. 5-8. http://lib.khnu.km.ua/konfer_HNU/2020/mark_teh.pdf
  19. Бочко, О.Ю., & Кожушок, Н. (2021). Дослідження поведінки споживачів в умовах СОVID-19 та вплив на них трендів маркетингу – 2021. Приазовський економічний вісник, 2(25). http://pev.kpu.zp.ua/journals/2021/2_25_ukr/14.pdf
  20. Росохата, А., Летуновська, Н., Макерська, В., & Кропива, В. (2021). Поведінка споживачів у цифровому середовищі під впливом пандемії COVID-19: важливість фактору здоров’я та транспарентності бізнесу. Вісник економіки, 98–109.
  21. Rosokhata, A., Letunovska, N., & Jasnikowski, A. (2020). Сurrent issues of a healthy economy in the region: marketing aspects. Economic and social-focused issues of modern world. Conference Proceedings of the 3nd International Scientific Conference. November 17 – 18, 2020. The School of Economics and Management in Public Administration in Bratislava, 41-43.
  22. Rosokhata, , Saher, L., & Jasnikowski, A. (2020). SMM mechanisms approbation in the system of healthy territories marketing. Innovation, Social and Economic Challenges : Proceedings of the International Scientific Online Conference, Sumy, December 1-3, 2020 / edited by Dr. Oleksii Lyulyov, Dr. Tetyana Pimonenko – Sumy : Sumy State University, 38-40.
  23. Rahmanov, F. Mursalov, M., & Rosokhata, A. (2021). Consumer Behavior in Digital Era: Impact of COVID-19. Marketing and Management of Innovations, 2, 256-264. https://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-20.