МАРКЕТИНГОВИЙ АНАЛІЗ РИНКУ ТРАНСПОРТНИХ ПОСЛУГ

Анна Холод

кафедра маркетингу,
Сумський державний університет, 
м. Суми, Україна


Сторінки: 29-38

Мова оригіналу: українська

DOI: 10.21272/1817-9215.2023.3-02

Анотація:

У сучасних умовах воєнного стану визначається стратегічна важливість прискореного розвитку виробничої інфраструктури, зокрема транспортної системи, яка відіграє ключову роль у надійному перевезенні матеріальних ресурсів. Забезпечення високої якості транспортних послуг стає критичним фактором у конкурентній боротьбі, сприяючи підвищенню ефективності виробництва та зростанню доходів підприємств. Вирішення транспортних проблем та керованість процесами в транспортній сфері набувають суттєвої важливості для підвищення загальної ефективності функціонування економіки країни, враховуючи, що розвиток транспортного комплексу напряму впливає на рівень економічного розвитку. Метою статті є проведення маркетингового аналізу транспортних послуг України, визначення ключових факторів та тенденцій цього сегменту, а також в пошуку перспективних напрямків для подальшого розвитку. Результати аналізу світових статистичних даних підтверджують актуальність досліджуваної теми. Україна, незважаючи на невелике скорочення обсягів перевезень, займає 26 місце у світі за обсягом пасажирських перевезень. Автором виявлена загальна динаміка українського сектору автомобільних пасажирських перевезень та його позиція в глобальному контексті, що вимагає уваги до вдосконалення стратегічних рішень та політики ціноутворення в цій сфері, щоб забезпечити стійкий розвиток в умовах активної конкуренції. Аналіз наукового доробку в галузі ринку транспортних послуг підтверджує високий рівень зацікавленості наукової спільноти у вивченні цієї проблематики, виявляючи понад 700 публікацій. Стабільне зростання кількості публікацій свідчить про глобальний розподіл зацікавленості в різних країнах, а візуалізаційна карта кластерів ключових слів вказує на основні тематичні напрямки досліджень, спрямовані на маркетинговий аналіз, поведінку споживача, портрет клієнта, сервіс та маркетингові інструменти. Проведений автором маркетинговий аналіз підтверджує, що цільова аудиторія компанії Sharry високо цінує надійні, комфортні та доступні засоби подорожувати, реагуючи позитивно на широкий спектр маршрутів та інновації, які постійно впроваджує компанія. За результатами маркетингового аналізу, автором було визначено шляхи удосконалення маркетингової діяльності сервісу Sharry.eu.

Ключові слова: 

маркетингова стратегія, маркетинговий аналіз, ринок, транспортні послуги, канал комунікації, маркетинг.

Посилання:

  1. NationMaster – база даних статистики (2023). https://www.nationmaster.com
  2. Державна служба статистики України (2023). http://www.ukrstat.gov.ua/
  3. Scopus (2023). https://www.scopus.com/
  4. Web of Science (2023). https://www.webofscience.com/
  5. Google Scholar (2023). https://scholar.google.com.ua/
  6. VOSviewer (2023). https://www.vosviewer.com/
  7. Borysova, T., Monastyrskyi, G., Borysiak, O., & Protsyshyn, Y. (2021). Priorities of marketing, competitiveness, and innovative development of transport service providers under sustainable urban development. Marketing i menedžment innovacij, (3), 78-89.
  8. Yanovska, V., Pylypenko, O., Tvoronovych, V., & Bozhok, A. (2018). Marketing research as a way to increase competitiveness of railway company and forecasting of demand for transport. International Journal of Engineering & Technology, 7(4.3), 583-587.
  9. Giuliano, G., & Hayden, S. (2005). Marketing public transport. In Handbook of Transport Strategy, Policy and Institutions (pp. 635-649). Emerald Group Publishing Limited.
  10. Borysova, T., & Monastyrskyi, G. (2018). Marketing innovation activity of urban public transport: results of the empirical study. Маркетинг і менеджмент інновацій, (3), 229-240.
  11. Molander, S., Fellesson, M., Friman, M., & Skålén, P. (2012). Market orientation in public transport research—A review. Transport Reviews, 32(2), 155-180.
  12. Dobocan, F. C. (2010). Transport service marketing. Marketing From Information to Decision, 3, 124-133.
  13. Легкий, С. А. (2013). Обґрунтування напрямків маркетингових досліджень при встановленні тарифів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом. Економіка транспортного комплексу, 22, 142-147.
  14. Легкий, С. А. (2012). Визначення тарифів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом. Вісник економіки транспорту і промисловості, 39, 128-133.
  15. Легкий, С. А. (2013). Вибір цінової стратегії залежно від типу ринку послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом. Вісник Дніпропетровського університету. Сер.: Економіка, (21, вип. 7 (4)), 92-97.
  16. Мельник, Т. С. (2020). Методологія маркетингових досліджень у залізничних пасажирських перевезеннях далекого сполучення: дис.… докт. ек. наук: 08.00. 04. Дисертація на здобуття наукового ступеня д-ра екон. наук за спеціальністю, 8.
  17. Легкий, С. А. (2014). Формування цінової стратегії на пасажирських автотранспортних підприємствах. Економіка транспортного комплексу, 23, 124-134.
  18. Гурч, Л. М., & Ченчик, А. М. (2008). Маркетингове дослідження ринку транспортних послуг України. Вісник національного університету “Львівська Політехника”.–Л.: Львівська Політехника, (633), 165-171.
  19. Окрепкий, Р. Б., & Дудар, В. Т. (2020). Упровадження концепції маркетингового управління в діяльність підприємств міського електротранспорту. Галицький економічний вісник, 62(1), 118-131.
  20. Брайковська, А. (2012). Дослідження особливостей формування ринку транспортних послуг як середовища функціонування підприємств транспорту. Економіст, 9, 50-54.
  21. Sharry (2023). https://sharry.eu/
  22. Similarweb (2023). https://www.similarweb.com/